Advents-jasjes

De echtgenoot is nooit een zware fan geweest van kerstversiering en opgesmukte tierlantijntjes die totaal niets meer met het achtergrondverhaal te maken hebben. Ik kan hem geen 100% ongelijk geven, maar ik ben juist wel opgevoed in alle pracht in praal, ZONDER het achtergrondverhaal uit het oog te verliezen. Goed ja, compromissen vinden, daar zijn we gelukkig sterk in. Vorig jaar kreeg ik een kerstboom voor de verjaardag, dit jaar schenk ik hem Adventskaarsen die gene rotte frang (meer) gekost hebben.

Ik heb geen groene vingers. Ik liep zonder trouwboeket rond en elk bloemetje of plantje is hier geen lang leven beschoren. Laat staan een kerstkrans in elkaar steken. Ik heb ook geen zin om de winkel in te lopen en veel te veel geld kwijt te zijn aan glitters en rommel, waar ik achteraf niets mee blijk te zijn. Dan maar wat improviseren. Ik had eindelijk wat in mijn hoofd en ging het googlen (want zoals een vriendin onlangs zei: “Uitvinden doe je nooit, het staat wellicht een Google-hit ver te vinden in je browser”). En voilà, daar was het. Nog in’t Vlaams en alles! Ik maakte er vier. Uiteraard… Advent, je weet wel. En paste hier en daar een mouw aan het originele patroontje.

 21

Glazen potten: ehm. Volgens mij waren het vroeger choco, confituur, honing en mosterd. Etiketjes afweken en deksels weggooien hé ;).
Wol: nog restjes witte wol (van Zeeman).

Simpel, daar houdt hij van. En elke week een kaarsje extra.

Een gedachte over “Advents-jasjes

Geef een reactie

